Mit kell tudni Koreáról?

Sokan nem igazán tesznek különbséget Korea, Kína, Japán vagy más ázsiai országok között, holott Európához hasonlóan óriási kulturális és gazdasági különbségek vannak.

szöul

Korea több mint 5000 éves ismert történelemmel rendelkező ország, amely a huszadik század elejéig a világtól elzárt "remete királyság" volt. A japán megszállás és a koreai háború földig rombolta az országot, azonban mára a világ leggazdagabb államai közé tartozik, számos területen rendkívül rövid idő alatt ért el meghatározó vagy vezető szerepet.

Magyarországon leginkább az LG, Samsung, KIA, Hyundai, Ceragem, stb. márkákkal találkozunk, de ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni az alig két évtizede nemzetközi porondra lépő koreai kozmetikai ipart, amely 2010-ben már elérte az elképesztő 6.7 milliárd dollár értéket! Korea a fejenkénti 138 dolláros felhasználással - Franciaországgal és Japánnal karöltve - a világ legnagyobb kozmetikai fogyasztói közé került.

De mi volt ennek az oka? Egyrészről adott volt egy ipart ösztönző gazdasági környezet, ahol a koreai gyártók bámulatos hatékonysággal tudtak kimagasló termékeket létrehozni a tervezés fázisától a gyártásig mindössze 2 hónap leforgása alatt.

 

kpoop

Másrészről a koreai szépségipar szorosan kapcsolódik a koreai sorozatokhoz, turizmushoz, médiához és a koreai kultúrához, hagyományokhoz. A "koreai hullám" divatstílusokat, hajviselet és kozmetikai trendeket indított el. A koreai hölgyek (és urak) szépségideálja nem az alapozó rétegekkel elfedett bőr lett, hanem a ragyogó, ún. “üveg” hatású bőr, így a bőrápolásban is a tonizálás és a többrétegű hidratálás került a középpontba.

Először a japán turisták fedezték fel a kimagasló ár/érték arányú koreai kozmetikai termékeket, majd az Ázsiában rendkívül népszerű koreai popsztárok és színészek hatására a környező országokban is fellendült a kereslet.

 

szineszno-korea

 

 

 

 

Ezt követően pedig az USA és végül Európa is kitárta kapuit úgy a magas minőségű kozmetikumok, mind pedig a koreai kultúra, a film-, és zeneipar előtt. Elsősorban a BB krémek és az arcmaszkok jelentettek újdonságot, de ma már egyre ismertebbé válnak a tipikus koreai arcápolási rutin egyéb termékei, a koncentrált hatású szérumok, eszenciák, emulziók, és hámlasztók, fényvédők is.

A koreai egy high-tech nemzet, akikben mégis mély a tradíció iránti tisztelet, történelmi múltjuk, építészeti örökségeik, és ámulatba ejtő kulturális gazdagságuk turisztikailag is figyelemre méltó desztinációvá teszik.

 

 

Ha szeretnél még egy kis ízelítőt kapni Dél-Korea világáról, érdemes megnézni az alábbi (angol nyelvű) videót is.